• L'Escola Diatònica d'Estiu és el punt de trobada de finals de juliol on podem millorar en tots els aspectes relacionats amb la música.

Tallers i mestres 2019

Horaris Escola d'estiu 2019

Matins

S'ofereixen tres nivells

Nivell inicial

Taller pensat per a alumnes que mai han tocat l'acordió i volen introduir-se en aquest món des de zero.

 

Tallers

Repertori bàsic (PERE ROMANÍ): Exclusiva! L'acordió no es toca amb els dits, es toca amb les orelles... com tots els instruments! En aquest taller, treballarem de manera assequible algunes habilitats bàsiques per iniciar-nos (i tirar endavant) amb l'acordió i la música, a partir d'alguna peça que ens vagi bé.

 

Estructura bàsica (VÍCTOR PEDROL): En aquest taller aprendrem a fer sonar els baixos de l'acordió i repassarem les cançons que haurem après amb el Pere Romaní.


 

Nivell mitjà

Tallers pensats per a alumnes que siguin capaços de tocar peces amb dues mans i que dominin els ritmes bàsics (2/4, 3/4 i 6/8).

 

Nivell avançat

Per a alumnes que sàpiguen situar les notes de la botonera, tant a la dreta com a l'esquerra. Que puguin tocar peces a dues mans amb varietat de ritmes i que siguin capaços de fer acompanyaments amb acords a la mà dreta. També que coneguin els acords bàsics (tònica-dominant-subdominant) en diferents tonalitats i que tinguin autonomia d'aprenentatge.

 

Tallers

Es faran els mateixos tallers en els dos grups però adaptant les peces a cada nivell.

 

Val d’Aran / Quebec-podorítmia (MERCÈ MORERA): Amb les tonades de la Val d'Aran i la podorítmia québécoise aprendrem diferents recursos per a la interpretació. Una mirada que farà canviar de rols a l'acordió diatònic que passarà de solista a acompanyant, a l'acordionista que a més de tocar pot cantar i a uns peus que aniran d'estar quiets a ballar per posar percussió a tot plegat.

 

Euskal Herria (ARITZ ALUSTIZA):


 

Ritmes Esporògens (MARCEL CASELLAS):

"Tota festa té el seu so i el seu moviment."

"… La música esporògena és aquella que…, a més de garantir una bona presa de terra, posa un èmfasi especial en els paràmetres referents al ball i al moviment."

"…El contrapàs, la jota, el ball pla i la rumba…, i gèneres emparentats o que se'n deriven…, conformen el pal de paller del repertori esporogen."

extracte del Manifest esporògen, estiu 2011—

Doncs, som-hi! Explorem els aspectes més genèrics d'aquestes modalitats rítmiques tot aprenent a tocar i a acompanyar el repertori singular que es proposarà per l'avinentesa.

 

Ballables Valencians (CARLES BELDA): "Mercès al portal dels discos d'Al Tall, que em van fer conèixer el Ball de les Espies i alguna polca, les vivències familiars, que m'han aportat repertori de la Costera, (jotes i boleros) coincidències amb gent d'Esbart, que m'han encomanat les Marineries de la Plana, i d'altres fonts, com les bones amistats, les experiències laborals/vitals i els Materials de la Fonoteca, he pogut acumular un feixet de balls i danses valencianes. Us els serviré amb molt de gust."


 

Enllacem Acords (PERE ROMANÍ) Quan fem acords d'acompanyament amb la mà dreta, sempre mirem de construir bé cada acord (la verticalitat): més agut o més greu, amb més o menys notes, etc. Però... ja ens recordem d'escoltar bé com enllaça cada acord amb l'anterior i amb el següent (l'horitzontalitat)? Ens hi aturarem una estona, per tenir-ho ben present a partir d'ara (amb més intuïció que teoria).

Tardes

Tallers temàtics. Cada alumne n'ha d'escollir un per fer durant tota la setmana


 

Cançons de correbars (VICTOR PEDROL): Aprendrem algunes cançons que ens poden ser útils enmig d'un correbars. Mirarem de cantar a dues veus, fer l'acompanyament i alguna melodia.

 

Danses (JOAN CODINA): En aquest taller de dansa mirarem de viure el repertori que heu anat treballant durant el matí des de la dansa i el moviment del cos. Que tot allò que han après els vostres dits, ho puguin fer els vostres peus. Per conèixer o redescobrir les peces del repertori treballat des del prisme de la dansa tradicional, folk i del ball a plaça."

 

Composició (MARCEL CASELLAS): Sumant les harmonies que ens proposa l'acordió diatònic, la intuició pròpia de l'acordionista i quatre regles bàsiques per la creació musical, hauriem poder marxar de l'escola d'estiu amb la nostra peça particular sota el braç!